torsdag den 8. august 2013

Lakridsmandler, og store bagedag ..........

husbond og søn, knokler i huset, badeværelse nedbrydes, så der er klar til smed og murer. Tapet rykkes ned, der spartles ud, gulve skal slibes af, det samme skal køkkenbordsplade. Så det er hårdt arbejde for de to, og blodsukkeret skal holdes i balance så ...
Ingredienser til lakridsmandler (sund slik) blev i dag fundet frem. Havde længe haft lyst til at prøve at lave disse mandler, og resultatet blev super!!!!
Når jeg nu var i gang i køkkenet blev det også til
en portion hjemmebagte knækbrød (sønnen er vild med dem) og
rolade som Regitse er vild med og
5 stk. af "mors kringle", som alle nyder når jeg tager mig sammen til at fremstille 
Aftenmenuen var dette her, for husbond har i flere dage spist hos de unge, og der har der været ris på menuen, så en gang kartofler kunne han lige tænke sig (nyopgravede)!!
Så nu vil jeg tillade mig at holde fri resten af dagen, for på et tidspunkt syntes jeg godt nok mit køkken lignede, ja jeg ved ikke hvad, men nu er der ryddet op og opvaskemaskinen snurrer lystigt.
Dette indlæg handler jo ikke meget om strik, men min PEASY er nået dertil, at kroppen er strikket og der skal startes på ærmerne.
Måske jeg får startet ærmerne op i aften?

4 kommentarer:

  1. Sådan nogle lakridsmandler kender jeg ikke..
    men de ser lækre ud.
    hvordan laver man dem ?

    SvarSlet
  2. Jeg skal da love for, der har været gang i køkkenet, sikke lækre ting, du har frembragt

    SvarSlet
  3. Sidder og bliver sulten, sikke mange lækre ting du fik fremtryllet, de der lakridsmandler er jeg vist nødt til at prøve.

    SvarSlet
  4. Du har da godt nok været produktiv :) Mon ikke jeg skal have mere at vide om de lakridsmandler næste gang vi ses?

    SvarSlet