tirsdag den 27. august 2013

Begivenhedsrig week-end !

Jeg havde inviteret Vigga på Mac Donald (lidt spændende skal der ske, når man er en lille pige, og dagene ikke er som de plejer at være). Vi havde en rigtig hyggetur, men da vi kom hjem sørgede Vigga selv for spændingen!!!!!
Vigga gik og legede i haven, far og farfar svingede spartel og pensel, jeg startede kaffebrygningen og jeg gik på toilet, opholdt mig kun der kort tid, men da jeg kom ud i haven, kunne jeg ikke få øje på pigen. Jeg kaldte og ledte i både hus og have, men uden resultat. Sønnen sagde: "Hun er her da et eller andet sted", men nej det var hun ikke! Så en eftersøgning blev startet, i omkring liggende haver og arealer, men ingen Vigga! Naboer kom til, cykler, biler og gå-ben ledte og ledte. Vi kaldte og kaldte, men nej! Svigerdatter og Regitse var ikke hjemme. Ingen mente, at hun kunne være kommet ret langt væk, for det var jo kun et øjeblik, hun havde været uden opsyn.
Efter 45 min. søgen blev politiet kontaktet, de tog det meget seriøst, og en patruljevogn blev straks dirigeret til stedet. Så kom forløsningen: En kondiløber, som kunne kende Vigga, som Regitses lillesøster, mødte Vigga, og hun var klar over, at pigen ikke skulle gå alene på naturstien. Vigga var ikke ked af det, for hun var blot på vej mod Regitses skole, for hun ville have fat i Regitse! Pigen var da 1,7 km hjemmefra, hun kunne heldigvis gøre rede for adressen på det nyindkøbte hus, og stor var lettelsen, da Vigga og hendes "finder" kom.
Puh-ha en forfærdelig time for os alle, men bare ikke for Vigga, hun havde jo bare været ude at gå tur, men var dog godt klar over, at den var gal, men kom først i tanke om det, da kondiløberen mødte hende.
Så den lørdag eftermiddag vil det vare længe inden jeg glemmer!!

Søndag gik turen til Tivoli Friheden, sammen med datteren og hendes 3 børn. Når man skal være følgesvend i forlystelserne, kan man da godt mærke, at man ikke er nogen årsunge mere
Jeg var helt "flad" da jeg om aftenen nåede retur til hjemadressen, for ungerne havde fået gratis turbånd, så der var ikke grænser for hvad der skulle prøves, eneste pause var på plænen da "Skæg" underholdt. Men en mega god tur var det bestemt.
Så strikketøjet blev ikke rørt så meget i week-enden, men et par børnestrømper blev da strikket færdig, og endnu et par børnestrømper er startet op
Hvad mon Vigga strikker, hun siger selv: "Jeg strikker ligesom farmor", måske hun også bliver en "strikkenørd". Det er da også bedre at hygge sig på en stol i solen, end at gå ud i verden på egen hånd, når man kun er 3 1/2 år!!
I går blev dukkevogn fra datterens barndom hentet ned, skuret og skrubbet
Ikke fordi udbryder kongen mangler legetøj, men hun elsker at lege med dukker, så hvorfor ikke hente den ned så hun kan få lidt fornøjelse af den (imedens det roder så meget både ude og inde) ellers skulle den jo bare smides ud på et tidspunkt. Og den blev da ganske hæderlig at se på, da jeg havde haft den under behandling, så nu kan hun lege med den indtil de kommer i orden på den nye adresse, og den fine dukkevogn, som hun er ejer af, flytter til adressen. Bare hun nu ikke finder på, at dukken skal have en lang spadseretur, jeg håber det ikke!!

3 kommentarer:

  1. uha, sikke en forskrækkelse! godt det ikke blev til noget alvorligt.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Pyha hvor var det da godt hun blev fundet så hurtigt,
    og at hun bare var ude at gå en tur ;o)
    Sikken forskrækkelse I fik !
    (og sikken et sødt navn Vigga har).

    SvarSlet
  3. Uha hvor et drama, kender følelsen har prøvet noget lignende, og ja udbryderne ved først når de bliver fundet at de nok ikke var så smart.Godt det endte på den gode måde.

    SvarSlet